Sunday, May 8, 2011

Tahniah MRS Tapah....

Penghargaan yang tidak terhingga kepada seluruh wargakerja MRS Tapah yang bertungkus lumus menjayakan perlaksanaan 5S. Alhamdulillah berkat kerjasama dan komitmen dari semua MRS Tapah berjaya menduduki tempat ke 3 keseluruhan dan layak dipersijilkan dengan Amalan Perlaksanaan Persekitaran Berkualiti 5S yang telah diaudit oleh pihak MAMPU baru-baru ini.

Penilaian perlaksanaan 5S ini telah diperhalusi dari pelbagai aspek-aspek utama terutama keperluan asas, kawasan persekitaran, ruang pejabat, kemudahan, pengurusan stok dan pelbagai kriteria yang telah ditetapkan. Selaras menyahut seruan dan cabaran Y.A.A Dato Ketua Hakim Syarie, MRS Tapah bertekad untuk memperbaiki segala kelemahan dan kekurangan untuk terus memberi saingan kepada mahkamah-mahkamah daerah yang lain seterusnya berazam memperbaiki pencapaian ini ke tahap yg lebih tinggi dan terpuji.

Pendekatan mesra pentadbiran yang diamalkan oleh MRS Tapah mula menampakkan hasil dengan wujudnya komitmen, kesungguhan dan kerjasama dari seluruh wargakerja yang bersama-sama memikul tanggungjawab memantapkan lagi jentera pentadbiran MRS Tapah. Dikesempatan ini tahniah diucapkan kepada Zon Perak (Pentadbiran HQ) selaku juara keseluruhan, Zon Kalimaya (MRS Parit Buntar) naib johan dan semua Zon yang telah bersama2 memberikan saingan positif didalam menjayakan Perlaksanaan Amalan Persekitaran Berkualiti 5S. Semoga Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Perak terus maju dan gemilang..

  Bilik Mesyuarat Tertutup

 Dewan Bicara

 Info 5S yang lengkap

 Dewan Syura

 Auditan Mampu (sesi interview dokumentasi)

 Tuan Hamzah MAMPU menilai pegawai penyelaras 5S MRS Tapah

 Ruang kerja yang selesa dan kemas

 Penemuan kreatif dijadikan contoh bagi menilai personaliti dan sikap didalam perlaksanaan 5S

 Persekitaran MRS Tapah yang menghijau dan mendamaikan

Sistem Bilik Fail yang kemas dan kemudahcapaian menjadi aset utama penilaian auditor

 Galeri di Kamar Hakim yg tersusun indah... he he jgn marah nooo

No comments:

Post a Comment